LOGO OG GRAFISK PROFIL FOR KVH

KVH består av tidligere Kontorvarehuset og Dahl Kontor. Selskapene fusjonerte i 2021 og satser på sirkulær økonomi i praksis, med nytt navn, ny logo og ny grafisk profil.

Sirkulær økonomi var utgangspunktet for konseptet

Med Grafia-metoden utviklet vi et kommunikasjonskonsept basert på at de satser på sirkulær økonomi i praksis, samt begge selskapene sine felles verdier som er: 
Kunnskapsrike + Vennlige + Helhetlige. 

Skisser av ny logo på et tidlig stadium.

Logodesign

Konseptet har en ny og leken profil som skiller seg ut, og som endrer seg ut fra hvilke flater den presenteres på. Sirkulær, myk og leken er stikkord for designet. Åpne sirkler symboliserer det sirkulære, fonten i navnet er avrundet og myk, og fargen er fra historien til selskapene.

Logo brukes med og uten .no

"Leken" logo

Logoen er «leken», og kan settes sammen på flere måter. På små flater hvor det ikke er plass til hele logoen, f.eks. som profilbilde på Facebook kan den settes opp mer kvadratisk.

Farger

Orange PMS 1505 er KVH sin hovedfarge

Grafiske elementer

Lek med elementene

Annonser

Kalender

Kalender laget ut fra den nye grafiske profilen til KVH

Bildekor

Typografi

Ledreklame på Aker stadion

Del gjerne prosjektet

Denne nettsiden bruker cookies. Ved å fortsette å bruke denne nettsiden samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.