KVH består av tidligere Kontorvarehuset og Dahl Kontor. Selskapene fusjonerte i 2021 og satser på sirkulær økonomi i praksis, med nytt navn, ny logo og ny grafisk profil.
Sirkulær økonomi var utgangspunktet for konseptet
Med Grafia-metoden utviklet vi et kommunikasjonskonsept basert på at de satser på sirkulær økonomi i praksis, samt begge selskapene sine felles verdier som er:
Kunnskapsrike + Vennlige + Helhetlige.

Logodesign
Konseptet har en ny og leken profil som skiller seg ut, og som endrer seg ut fra hvilke flater den presenteres på. Sirkulær, myk og leken er stikkord for designet. Åpne sirkler symboliserer det sirkulære, fonten i navnet er avrundet og myk, og fargen er fra historien til selskapene.

Logo brukes med og uten .no

"Leken" logo
Logoen er «leken», og kan settes sammen på flere måter. På små flater hvor det ikke er plass til hele logoen, f.eks. som profilbilde på Facebook kan den settes opp mer kvadratisk.
Farger
Orange PMS 1505 er KVH sin hovedfarge
Grafiske elementer

Lek med elementene

Annonser

Kalender

Bildekor

Typografi

Ledreklame på Aker stadion
